Monday, April 11, 2011

Menang 2-0 Tapi Fisio Pasukan Johor Kami Gelarkan Sebagai PETUALANG BANGSA ! ! !


SARAWAK (2) vs (0) Johor
- Zamri Morshidi
-Wong Sai Kong

Disebalik kemenangan membanggakan skuad Ngap Sayot di Stadium Negeri Petrajaya petang tadi tercalit sedikit keraguan tentang kebijaksanaan dua individu :-

1)Pengadil Perlawanan
2)Fisio pasukan Johor




Tidak berminat untuk mengulas lebih lanjut soal pengadil yang dah sememangnya "DARI DOLOK MAREK" tak tahu menilai dan mengadili perlawanan yang melibatkan pasukan Sarawak.Hadiah kemenangan kami hari ini adalah layangan 2 kad merah kepada Azizan Saperi & Zamri Morshidi serta hambatan 6 koleksi kad kuning untuk pasukan Sarawak berbanding 2 kad kuning untuk pelawat.Kesemua keputusan tersebut KAMI SELAKU PENYOKONG PASUKAN SARAWAK PERTIKAIKAN!!! Kami juga memberi cadangan agar pengadil tersebut dihantar berkursus kali kedua sebelum mengadili perlawanan seterusnya ATAU FAM BAKAL MELIHAT SEMANGAT JUANG ANAK SARAWAK MENENTANG PENINDASAN INI KEMBALI BERULANG????Saya pesan agar jangan bangkitkan semangat kenegerian kami kerana mungkin anda akan menyesal dikemudian hari.

Kepada FISIO PASUKAN JOHOR, kami cadangkan agar anda meminta maaf kepada kami atau kami akan pastikan anda memohon maaf melalui media secara terbuka.Kata-kata hina yang dilontarkan oleh beliau kepada penyokong pasukan Sarawak adalah tidak sesuai sama sekali dan penyokong pasukan Sarawak jelas MARAH dengan sifat dan sikap fisio yang bodoh sombong umpama hidup didalam gua yang dipenuhi tikus, cacing dan LEPEH .Sorry to say, for us u re not suitable to be as a fisio for state football team or even school football team.FISIO pasukan Johor itu lebih layak untuk tinggal didalam gua yang dipenuhi tikus dan lipas kerana MANUSIA SEPERTI BELIAU LAH "LIPAS".



Amaran kepada anda wahai fisio pasukan Johor, kami tidak akan duduk diam selagi tiada permohonan maaf dari anda.Mungkin kami gagal mendapat pembelaan sewajarnya dari pihak media arus perdana, tapi INGAT anda masih mempunyai baki satu hari di bumi kenyalang!Manusia seperti anda lah yang digelar oleh Perdana Menteri sebagai PETUALANG BANGSA.Fisio pasukan Johor adalah  PETUALANG BANGSA!!!

4 comments:

  1. *** correction bro .. yang dilayangkan kad merah adalah Bobby Gonzalez .. bukannya Zamri Morshidi .. ***

    ReplyDelete
  2. soal referee tok boleh kata global lah. tapi our local league obviously pun perlu mandang serius hal mutu pengadilan tok.ada part teknologi boleh bantu pengadilan tapi part judgement referee tok,mental & emotional ajak yg perlu diambik perhatian.a good match yg ended scoreless or draw pun akan jadi menarik kalau refereeing bagus iboh kata yg ada score byk2.especially bila ada pertembungan team2 yg bagus,referee akan spoil the whole match once nya molah hal.to referee jgn provoke players, kenak ada diplomasi..kalau player dah kenak kad memadai remind player dgn madah..u have one card please becareful..saya rasa ref akan lebeh direspect players kalau nya berbuat mcm ya.i suggest ref should attend courses yg relevant. being a ref bukan senang, tapi brg diingat pengadil bukan mcm players ada training school dari kecik.tanya kitak mana2 nebiak ada sik yg bercita2 jadi referee...kompom xda..renung2kan

    ReplyDelete
  3. PEMBETULAN :- KAD MERAH PADA ZAMRI MORSHIDI SEBENARNYA ADALAH DIBERIKAN KEPADA BOBY GONZALEZ.MAAF DIATAS KESILAPAN DAN KECUAIAN DIATAS.Terima Kasih.

    ReplyDelete