Friday, January 28, 2011

Stadium Negeri, Pulau Pinang (Batu Kawan) Bakal Menjadi Saksi...

STADIUM NEGERI PULAU PINANG (BATU KAWAN)



Terletak ditanah besar, Pulau Pinang. Ia mampu memuatkan lebih kurang 40,000 penonton pada satu masa. Bakal menjadi saksi pertembungan Skuad Bujang Senang dan "The Panthers" pada 31 Januari 2011 ini. The Panthers sudah semestinya diiringi ribuan penyokong mereka memberikan tentangan hebat untuk membenam Skuad Bujang Senang. Seperti kebiasaannya skuad pelawat pastinya akan berasa sedikit tertekan dan digamit keletihan akibat perjalanan yang ditempuhi. Pasukan tuan rumah sudah semestinya akan menggunakan kesempatan ini untuk mencari gol awal dan memastikan laluan yang mencabar buat Bujang Senang.

Namun, mereka di Pulau Pinang harus tahu yang berlepasnya Skuad Sarawak ke sana juga diiringi doa dan tiupan semangat "Ngap Sayot" dari para penyokong setia di Sarawak. Biarpun beraksi ditempat lawan, para penyokong senantiasa berdoa agar pasukan mereka akan berjuang bermati-matian demi mengangkat martabat bolasepak Sarawak dan Bujang Senang agar menjadi pasukan yang digeruni.
Berjuanglah pahlawanku....kami Sarawak Football Die Hard Fan's tidak putus-putus mendoakan kejayaan anda tidak kira dimana jua anda berada....
Nabi Muhammad shallallahu ’alaihi wa sallam pernah bersabda, “Carilah do’a yang mustajab pada tiga keadaan : (1) Bertemunya dua pasukan, (2) Menjelang shalat dilaksanakan, dan (3) Saat hujan turun.” 
Kami juga berdoa agar perjalanan anda semua senantiasa didalam keadaan selesa dan selamat serta dipelihara Allah SWT..aminn....


No comments:

Post a Comment